4 simple grunde til at du skal tage på AdWords kursus

Lad os bare komme i gang. Desto før, desto bedre. For lige nu mister du penge. AdWords er en kanal, hvor du kan tjene mange penge. rigtig mange. Det er en kanal, der har skabt milliarder i omsætning og gjort nystartede til store forretninger. 

Gå ikke glip af AdWords. Men gør det heller ikke alene. Det kan være, du tjener lidt på det. Bedst er dog, hvis du gør det rigtigt fra start.

  1. Alle gør det

Dine konkurrenter gør det, så skal du også. AdWords giver besøg, men her er også en kamp om at blive husket og opmærksomhed.

  1. ROI

Du kan styre hvor mange penge du vil bruge. Helt nøjagtigt. Time for time, og minut for minut, kan du følge med. AdWords holder aldrig lukket. Der vil altid være nogen, der Googler et eller andet. Måske er det nogen i din målgruppe og dem, vil du vel gerne have ind på dit site.

  1. SEO

Inden du går i gang med SEO, skal du lære om søgeordene. Bedst er, hvis du bruger AdWords. Så ved du nogenlunde, hvordan konverteringen er, og derfor også om det er tiden, energien og pengene værd.

Eksempel:
Du er en webshop, der sælger legetøj. Din grossist har kontaktet dig med et tilbud. Du kan købe 200 stk. legetøj, som du vil være eneforhandler på.

Spørgsmålet er bare, om det sælger? Du kan gætte dig frem, men det bedste er, når du opsætter en annonce. Betal for ca. 200 besøg. Se, hvordan konverteringen er. Køber folk? Hvis de gør, hvorfor så ikke købe hele partiet hjem?

Tænk, hvis du ikke tjekkede konverteringen inden du købte. Så kunne du have stået med et næsten fyldt lager, der ikke bliver mindre, fordi folk ikke vil købe dit legetøj.

  1. Retargeting

Du får en person ind på dit site. Han vil bare kigge. Behovet er ikke opstået endnu. Lige nu undersøger han bare mulighederne, men nu er han endt på dit site og surfer rundt. Han forlader siden efter 3 minutter, selvfølgelig uden at købe noget, fordi han ikke har behovet.

Hvad vil du gøre?

AdWords giver dig en mulighed. Du kan målrette annoncer mod denne mand. Via cookies kan du målrette budskaber, der får ham ind på dit site, den dag han har behovet. Hvor fantastisk ville det ikke være.

Har du nogensinde tænkt over, hvorfor over 90/100 ikke køber? De kigger bare. De har ikke behovet endnu. Men en dag, opstår behovet og der skal du vise dem vejen og hvor de bør købe legetøjet.

Comments are closed.